We zijn weer terug!! - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van De Billetjes Koops & Bil - WaarBenJij.nu We zijn weer terug!! - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van De Billetjes Koops & Bil - WaarBenJij.nu

We zijn weer terug!!

Door: W&L

Blijf op de hoogte en volg De Billetjes

11 December 2006 | Nederland, Vlissingen

Nou, dit wordt dan het laatste bericht over onze reis! Zoals de meesten van jullie al weten (en hebben gezien) zijn we weer terug. Maar we moeten natuurlijk nog wel wat over de laatste maand vertellen.

We zijn uiteindelijk naar Brisbane gegaan. Hier waren twee van onze franse vrienden ook op dat moment dus daar hebben we mee afgesproken. Nadat we in het donker door Brisbane zijn gekomen (klinkt makkelijker dan dat het was!) hadden we hun camping gevonden. We de hele avond gezellig zitten ouwehoeren en natuurlijk 'ring of fire' gespeeld, het drankspel. We hebben natuurlijk heerlijk geslapen die nacht!

De volgende dag hebben we onze eigen boomerang beschilderd en hebben we didgeridoo les gehad. 's middags nog wat in Brisbane rondgekeken, maar die avond toch maar verder getrokken.

We hadden een bericht op de website van een nederlander die vlakbij Brisbane woont en we waren in de buurt, dus die hebben we maar opgebeld. Nou bleek dat die man per toeval op onze website was gekomen en ons dus niet kende, maar we werden wel uitgenodigd. Uiteraard had hij een mooie villa op het randje van Mount Tamborine met prachtig uitzicht. Ook had hij een echte nederlandse groentetuin dus we hebben lekker andijvie stampot gegeten die avond! HHmmmm!

De bus van Tom en Bethan ging nogal roken dus we hebben maar snel een garage opgezocht. Blijkbaar was het niks dus maar doorgereden naar Nerang. Daar moesten wij onze bus ook even laten repareren. Toen die klaar was wilden we wegrijden, maar toen brak de koppelingskabel van de bus van T. en B. dus; weer terug naar de garage. Deze had de kabel niet liggen, dus moesten we een dag wachten. We hebben die nacht gezellig bij de garage overnacht. Maar de volgende dag toch weer op pad. We hebben nog een nacht bij Natural Bridge geslapen. Hier was een grot met 'Glowworms'. Erg leuk, maar jammer dat er busladingen aziaten op af kwamen. Gelukkig waren we net tussen twee bussen aangekomen en was het niet zo druk. Een erg mooi gezicht, een soort sterrehemel in een grot!

Hierna zijn we naar Mount Warning gegaan. Dit de hoogste piek van Oost Australie en dus het punt waar de zon in australie opkomt. Natuurlijk hebben we deze berg beklommen. Boven hadden we prachtig uitzicht op de Oceaan en het omringende land. Eenmaal beneden aangekomen bleek dat ik een teek had, maar die hebben we snel verwijderd!

Vanuit Mt. Warning zijn we naar Nimbin gereden, het amsterdam van Australie, waar iedereen blowt. Het was op zich een leuk dorpje, met leuk versierde (hippie)winkeltjes, maar we vonden het niet zo fantastisch als iedereen het doet voorkomen. Wel zijn we daar naar het hennep museum geweest.

Vanuit Nimbin zijn we doorgereden naar Byron Bay, het meest oostelijke puntje van Australie. Mooi stranden, maar het weer was niet fantastisch, dus dan heb je er gelijk niet veel te doen. We hebben er dus maar 1 dag gezeten.

De dag erna hadden we een lekke band, dus hebben we gelijk maar twee nieuwe achterbanden gekocht, die waren al redelijk versleten. Daarna zijn we verder gereden in de richting van Sydney.

In Sydney mochten we blijven logeren bij mensen die we bij Alice Springs hadden leren kennen. Hij komt uit Nederland maar woont al 40 jaar in Oz en zij is een echte ozzie! We zijn natuurlijk een paar keer de stad ingegaan en hebben heel de stad wel gezien. We hebben de boot naar Manly Beach genomen en gelukkig was het toen mooi weer. De laatste dag hebben we afscheids BBQ bij John en Rose gehad en de volgende dag wilden we weer op pad gaan. De bus begon een beetje een raar geluid te maken dus toch maar naar de garage. Bleken onze achterwiel lagers versleten te zijn. Gelukkig werd dat die dag nog gemaakt, dus gingen we 's avonds door richting de 'Blue Mountains'. Daar hebben we lekker rondgelopen, de 3 sisters gezien en geshopt in Katoomba. 's avonds overnacht op een rest area bij Bilpin waar we twee honden vonden, vader en dochter. Niemand kwam de honden ophalen dus die hebben die nacht naast de bussen geslapen. De volgende ochtend zijn Tom en ik maar rond gaan lopen om de eigenaar te vinden en dat is gelukt.

Vanuit Bilpin zijn we doorgegaan naar Batemans Bay waar we naar de bioscoop zijn geweest. Vanaf hier begon het best koud te worden, zo'n 8 graden 's nachts en maar 15 overdag. Het werd daarna zelfs nog kouder en het regende en hagelde. BAH! Dus elke avond een kampvuur en warme chocolademelk. Het was echt weer om alvast aan Nederland te wennen.

Verder in het zuiden zijn we bij Eden gestopt, dit is een dorp waar vaak walvissen te zien zijn in de baai. Nou, precies toen wij op het uitkijkplatform van het museum stonden te kijken kwamen er twee of drie walvissen, die lekker aan rondspringen en spelen waren. Heel erg mooi om te zien. Jammergenoeg wel ver weg, dus we hebben er geen foto's van kunnen maken.

Uiteindelijk zijn we dan in Melbourne aangekomen, ons eindpunt, maar we hadden nog een wat tijd, dus we zijn wat verder gereden naar de Great Ocean Road, waar de 12 apostels te zien zijn (het zijn er nog maar 9,5). Dit hebben we een rustig bekeken en zijn daarna weer terug naar Melbourne gereden. We zijn hier nog een nachtje uit geweest met vrienden van Tom en Bethan (ik heb zelfs nog een plaatje kunnen draaien in een cafeetje in Melbourne) en de rest van de week hebben in Frankston gezeten. Een Nederlands meisje heeft onze bus gekocht, maar omdat ze pas 12 december naar Oz ging, hebben we alles met haar oom en tante geregeld. Nadat de bus gekeurd was hebben we bij deze mensen onze tassen weer ingepakt en zijn we naar het vliegveld gegaan, met al onze zooi die al die tijd in de bus lag. Je snapt wel dat we nu behoorlijk wat spullen bij ons hadden, amar gelukkig hebben Tom en Bethan ons naar het vliegveld gebracht dus we hebben we niet mee hoeven slepen.

De vlucht terug ging eigenlijk hardstikke goed, totdat we in Frankfurt aankwamen. Daar kregen we te horen dat onze vlucht naar Amsterdam was geannuleerd, dus daar hebben we uiteindelijk bijna 10 uur moeten wachten. Gelukkig werden we in Amsterdam opgehaald door welkomscommittee, dus dat was erg gezellig. Al met al hebben we 42 uur gereist om vanuit Melbourne in Vlissingen te komen.

Nu zijn we dus weer thuis. We hebben al heel veel mensen gezien en iedereen die we nog niet hebben gezien zulen we zeker snel zien. Onze volgende reis duurt nog even (wel zo snel mogelijk), dus we kunnen met iedereen bijkletsen.

We willen natuurlijk iedereen bedanken voor alle leuke reacties op deze website, dat vonden we altijd erg leuk.

Nu gaan we weer wennen aan Nederland, werk en een huis zoeken en ons bezig houden met alle dingen die jullie al heel het jaar hebben gedaan. We zijn blij dat we er even tussenuit zijn geweest!

Nou, en dat was het dan!

• 11 December 2006 - 21:19

Pa&sonja:

einde reis !!
    oemoemenoe ? dat wordt afkicken na zo'n mooie en lange reis. het zal jullie de rest van je leven blijven beïnvloeden !!
    we hebben heerlijk meegenoten.

• 12 December 2006 - 15:15

Johan En Sandra:

Door die vertraging van 10 uur konden we jullie dus mooi niet welkom heten!Hoe is het nou om weer terug te zijn? Ben wel onder de indruk van jullie echidna, die hebben wij misschien gezien,maar het kan ook een rat geweest zijn.Volgens mij heb ik precies dezelfde walvis op de foto staan en die garnaal zijn we ook langsgereden.Lachen om weer terug te zien.Wat is de volgende reis?We zien jullie daar wel dan, wij zijn nu ruim een half jaar terug en willen op zich wel weer wat doen.Moeten maar een keer afspreken om ergens af te gaan dingen of zo.

• 16 December 2006 - 00:37

Chrisvdmark:

Blij te lezen dat jullie goed en wel in Vlissingen zijn aangekomen en wel na 42 uur.Jullie zullen wel gebroken zijn.
    Trouwens mijn reis van 45 dagen is niks in vergelijk met die van jullie. over verschillende continenten.
    Je boft nog effen want het is nog niet zo koud.
    Ik wens jullie nog een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar toe.
    Groet van een oude vlissingse jongen.
    chrisvdmark