De week van de grensovergangen! - Reisverslag uit Concepción, Paraguay van De Billetjes Koops & Bil - WaarBenJij.nu De week van de grensovergangen! - Reisverslag uit Concepción, Paraguay van De Billetjes Koops & Bil - WaarBenJij.nu

De week van de grensovergangen!

Door: W&L

Blijf op de hoogte en volg De Billetjes

18 Februari 2009 | Paraguay, Concepción

Zo zo, dat is snel he! Tja, we moeten maar weer wat vaker een berichtje achterlaten, want de komende week hebben we waarschijnlijk geen internet.

We waren gebleven in Asuncion, waar we in een heel erg relaxed hostel zaten, bij een familie thuis. Hier hebben we natuurlijk weer een aantal leuke mensen ontmoet waarmee we 's avonds uit zijn geweest. Er was een bar genaamd 'Britannia' in de buurt, waar we twee keer naar toe zijn geweest. Hier kon je grote 3,5 liter beerdispensers krijgen. Lekker makkelijk, want dan hoef je niet elke keer heen en weer te lopen. Verder hebben we niet echt veel gedaan, want er is niet veel te beleven in Asuncion. Het is er wel lekker rustig voor een hoofdstad.

Vanuit Asuncion hebben we een bus naar Cuidad del Este genomen, de grenssrad van Paraguay en Brazilie. Vanuit daar hebben we een taxi genomen, die ons illegaal Brazilie in nam. We hebben namelijk geen entry stempel genomen. In Brazilie hebben we weer een taxi genomen die voorbij de douane van Brazilie is gereden en ons Argentinie in heeft gebracht, waar we met onze canadese vriend Loik hadden afgesproken. Gelukkig werden we niet tegengehouden door de douane.

In Puerto Iguazu, de argentijnse stad, waren we te laat voor een kamer. Alles was daar vol, dus hebben we met z´n 3-en op een soort balkonnetje in een hostel geslapen. Die avond hebben we gezellig met Loik bijgekletst.

De volgende dag zijn we terug naar Brazilie gegaan, om die kant van de Iguazu Falls te bekijken. Loik ging ook mee, maar hij had een visa nodig om Brazilie in te komen, dus hij moet weer terug. Wij hebben deze keer wel netjes een stempel gehaald bij de grens. We zijn dus met z'n 3-en door gegaan naar de watervallen. Iguazu falls zijn tussen de 200 en 300 watervallen. Het is een gigantische rivier die over ongeveer een kilometer land naar beneden valt. Gigantisch mooi en erg indrukwekkend. Vanuit Brazilie had je een mooi overzicht van alle watervallen aan de overkant. Er liepen ook veel grappige dieren rond, Quati´s, een soort grote knaagdieren. Na de watervallen hebben we de bus terug gepakt en in Puerto Iguazu hebben we weer eens lekker voor onszelf gekookt en de rest van de avond zitten kaarten en ouwehoeren.

De volgende dag zijn we naar de Argentijnse kant van de watervallen gegaan. Aan de kant hebben ze allerlei bruggetjes over de rivier gemaakt, waardoor je heel dicht bij de watervallen kan komen. Wederom erg indrukwekkend (zie foto´s). Ze hadden een treintje die je doort het park heen brengt, maar dat was zo druk dat we elke keer maar zijn gaan lopen. Uiteindelijk hebben we zeker 10 km gelopen door de hitte, maar het was het waard.
Die avond was het afscheid van ons allemaal. Arjan moest de volgende dag naar Buenos Aires vliegen want hij moest terug naar huis en Loik zou de bus naar Buenos Aires nemen. Wij gingen weer terug naar Paraguay.
Arjan heeft ons daarom op een etentje getrakteerd. Een heerlijke mixed grill, maar niet heus. Droog vlees, maar uiteraard hebben we het zelf erg gezellig gemaakt.
Terug bij het hostel zijn we maar bier gaan drinken en dit liep een beetje uit de hand. Eerst hebben we al het bier bij het hostel opgedronken, daarna zijn we meer gaan halen bij een tankstation en zijn bij het zwembad gaan zitten. Dat begon rustig, maar toen kwamen we erachter dat het erg leuk was om jezelf met stoel en al in het zwembad te laten vallen. Lachen, gieren en brullen. Rond 5:30 zijn we maar eens naar bed gegaan. Loik bleef illegaal (zonder te betalen) bij ons op de kamer slapen.

De volgende ochtend weer veel te vroeg eruit, want we moesten om 10 uur uitchecken. Het was niet alleen heel erg warm, we hadden ook nog eens een flinke kater! Na een flink ontbijt zijn we naar het busstation gegaan en hebben we de bus naar Paraguay gepakt en afscheid genomen van Arjan en Loik. We zijn niet verder gekomen dan de grensstad van PAraguay. Gisteren hebben we de bus naar Concepcion genomen, waar we nu zitten. We wilden eigenlijk een boot naar Brazilie nemen, maar die is gisteren al vertrokken, dus nu gaan we met een nederlander en een oostenrijker naar een boederij van een duitser, die allerlei tripjes in de buurt regelt. We zijn erg benieuwd hoe dat gaat worden!!

Ow ja, waarom de week van de grensovergangen? WE zijn in de afgelopen 8 dagen in Bolivia, Argentinie, Paraguay en Brazilie geweest en zijn in totaal 9 keer de grens overgestoken. Redelijk wat voor een weekje tijd!!

• 18 Februari 2009 - 13:46

Maxje:

zeer fraai!
    met slechts een druppeltje dreft ultra bri bri is dat zwembad zo weer schoon!
    knuffel

• 18 Februari 2009 - 14:07

Paps En Mams:

Inderdaad, mafkezen, maar wat een lol!
    Prachtige foto's van die watervallen.
    Wat zal het saai zijn zonder Arjan om nu weer met zijn tweetjes rond te trekken. Letten jullie er wel op dat hij in het juiste vliegtuig gaat zitten en niet in Vuurland terechtkomt?
    Veel plezier, groetjes,
    PaMa

• 18 Februari 2009 - 18:50

Arjan:

Daame It!!
    een gegeven paard in de bek kijken....
    Maarja smakelijk is ook anders.
    Mijn laatse dag hier in Lima.
    Jullie nog een paar goede weken gewenst.
    Zal hier wennen worden aan dat kleine bier :)

• 18 Februari 2009 - 22:31

Ingmar:

SCHITTERENDE FOTO'S weer... Wish I was there... Keep up the fun... Ciao ciao...

• 18 Februari 2009 - 23:20

Papa Pp:

Lieve kids, ik reageer niet vaak maar ik volg jullie reis op de voet. Tenslotte is Zuid Amerika het wereldeel waar ik het meest op gevaren heb. Ik zou zo weer terugwillen na al die leuke avonturen van jullie twee. Fantatisch!
    En de foto's zijn ook puik. De lente hier wil maar niet doorkomen, overal in de tuin nog sneeuwklokjes, dus blijf maar lekker ff daar. Lekker warm. Toch binne het tiet da jullie trugkomme, mis je curry, couscous en je lamsschotels.Ik mis je helemaal. Kiss2 PaPp

• 19 Februari 2009 - 05:01

Leanne:

hey,
    Leuk man, lekker poedelen in het zwembad, relax.
    het is weer avontuur ten top.
    tot snel alweer.
    kus leanne

• 19 Februari 2009 - 18:37

Marlies :

Hallo Globetrotters
    Zo te zien een ontspannen weekje.
    En wat een gevaarlijke spelletjes bij t zwembad foei toch dat hebben jullie toch niet geleerd thuis.
    Leuk hoor die foto's en zo te zien geen heimwee op jullie smoeltjes.
    Geniet er nog maar van voor je het weet is het voorbij.

• 23 Februari 2009 - 09:07

Jochem :):

Haha wat een avontuur he! ik vind die quati's wel heel lief ^^, haha, wel jammer dat arjan dan weer terug in vlissingen is(niet zo bedoeld maar ik bedoel meer van dat hij niet nog een tijdje kan blijven om meer plezier te beleven en meer verhalen met jullie te maken!)Btw me verjaardag was erg gezellig,,,,waarom? dat hoor je nog wel want zelfs opa moest erom lachen, haha.
    Grtz -X-x-X- Jochem de Waal :)