Nog maar een maand te gaan... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van De Billetjes Koops & Bil - WaarBenJij.nu Nog maar een maand te gaan... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van De Billetjes Koops & Bil - WaarBenJij.nu

Nog maar een maand te gaan...

Door: W&L

Blijf op de hoogte en volg De Billetjes

26 Oktober 2006 | Australië, Brisbane

En alweer een verhaal, na bijna een maand niks!!!

We hebben natuurlijk heel veel gedaan de afgelopen weken, daarom hebben jullie niks van ons gehoord.

Eerst zijn we uit Cairns vertrokken, na daar twee maanden te hebben vertoefd bijna Rene en de kids! Nogmaals bedankt jongens, we hebben het verschrikkelijk naar onze zin gehad. (En Ramon, nog gefeliciteerd he!!)

NA Cairns zijn we richting Mackay vertrokken om daar Amelie op te halen. Amelie is een frans meisje die we in Darwin hebben ontmoet. Zij was daar aan het wwoofen om een organische farm. We werden daar met open armen ontvangen en hebben daar twee dagen gezeten. Met die mensen zijn we naar een Bohemian party geweest, waar allemaal hippies waren. erg leuk!

Vanuit daar zouden we eigenlijk naar de Whitsundays gaan, maar dat was volgeboekt tot 10 oktober, dus zijn we maar naar Eungella national park gegaan, waar we platypus (vogelbekdieren) konden zien. Eerst op een bush camp gezeten, maar daar hebben we ze niet gezien. We zijn doorgereden naar Broken River en daar zagen we ze gelijk. Grappige beestjes.

Omdat we zo lang moesten wachten zijn maar terug naar het noorden, naar Bowen gereden waar we misschien werk konden vinden in groente en fruit. De eerste dag hadden ze niks, maar de volgende ochtend werden we om 06:00 uur wakkeer gebeld en moesten we onmiddellijk baby mais gaan plukken. Op zich een leuke ervaring maar niet fantastisch. Dit hebben we een dag gedaan en verder was er geen werk, tot op de dag dat we weg gingen, dus echt veel hebben niet verdient.

Vanuit Bowen, doorgereden naar Airlie Beach, vanuit waar we naar de Whitsundays gingen. Slecht nieuws, onze boot was uit het water ivm onderhoud en we moesten op een andere boot, waar we helemaal niet op wilden. Dus na wat zeuren kregen we toch een andere (duurdere) boot, waar onze vrienden uit Cairns, Tom en Bethan ook op gingen. Echt een hele verbetering. Nu gingen we dus op een Catamaran. Na 2 nachten op een camping (waarvan 1 gratis) gingen we eindelijk. Na een paar weken mooi weer, was het natuurlijk aan het regenen toen we weggingen. Best jammer, maar zo konden we iedereen op de boot goed leren kennen. De volgende dag gelukkig beter weer. We hebben whitsunday beach bezocht en lekker gesnorkeld. Verder lekker gezeild en heerlijk (en heel veel) gegeten. Op de laatste dag zijn we langzaam naar Airlie beach terug gevaren.

Na Airlie beach zijn we naar hervey Bay gegaan, de springplank naar Fraser Island, het grootste zandeiland van de wereld, waar we op een (self drive) 4wd tour gingen. Met een kleine groep van 8 personen boodschappen gedaan en naar het eiland vertrokken. Echt fantastisch om lekker zelf over zandweggetjes en stranden te rijden met een 4wd. Natuurlijk om de beurt. Dit hebben we drie dagen gedaan, waarvan de tweede (en enige volle dag) het weer slecht was. Prima weer om de hele dag over het eiland rond te rijden dus. We hebben allemaal mooi plekjes gezien en leuke dingen gedaan. Gelukkig heb ik Lau op de derde dag overghaald om ook te rijden anders had ze dat niet eens gedaan.

Eenmaal terug in Hervey bay hebben we een dagje niks gedaan en daarna doorgereden naar Noosa waar we een knao trip zouden doen. Toen we belden om die te bevestigen werden door de eigenaar uitgenodigd bij zij huis te overnachten, dus wij met z'n 5-en daar naartoe. Bleek het de eigenaar te zijn van Peter Pan Travels, 1 van de grootste touroperators van Oz. Hij woonde natuurlijk in een fikse villa met tennisbaan, zwembad en baskerbal court en wij mochten daar gratis blijven in een gastenhuisje. Heerlijk gerelaxt!
De volgende dag op de kano trip. Eerst erg mooi weer maar vanaf de eerste avond begon het te regenen en dat ging zo een beetje door totdat we weer terug waren. Wel typisch he. We hebben ons prima vermaakt, maar niet zo veel gedaan. Toen we terug waren mochten we wel nog een nacht in het huis van Peter blijven terwijl hij in Brisbane was. Wat een luxe!!!

Gisteren zijn we naar Australia Zoo geweest, dat is/was de zoo van Steve Irwin, de Croc Hunter. Hier hebben we eindelijk koala's gezien en de weduwe en dochter van Steve. Jammer dat ie er niet meer is!!!

Nu gaan we door naar Brisbane en dan weten we niet precies wat we gaan doen. We hebben nog maar een maand dus we zijn alweer bijna thuis.

tot snel!!

• 26 Oktober 2006 - 06:10

Arjan:

Nog maar een maandje....geniet er nog maar van!

groetjes Arjan

• 26 Oktober 2006 - 06:13

Sonja En Peter:

wat krijg ik een heimwee als ik dat allemaal lees.. Op veel plekken zijn wij ook geweest..En vreemd idee dat jullie daar nu ook hebben gelopen..
    tot gauw.....Heerlijk om jullie weer thuis te hebben.

• 26 Oktober 2006 - 07:31

Gerard Ellen:

Beste wereldreizigers,

Als je in de buurt van Brisbane komt, zak dan nog eens een uurtje naar het zuiden af naar Tamborine Mountain. Welkom op ons plekje, koffie en guest cottage (1 bedroom) staan klaar.
    Deze omgeving is denk ik een van de mooiere van dit land en we maken je graag wegwijs.

Enjoy Australia,
    Gerard
    Tel: 5545-2127 / 0409 45 45 45

• 26 Oktober 2006 - 09:49

Andere Arjan :):

Ik drop ook maar ff een regeltje of 2 om te laten weten dat ik zo af en toe ook nog wat van jullie lees.
    Mooi dat het goed gaat & tot volgende maand :)

• 26 Oktober 2006 - 12:32

Neef Maxje:

Hai lieverds,
    ziet er fantastisch uit! ik heb vorige week twee dagen bij ellen en andre op het erf gewerkt. er zijn meer dan 30 bomen om gegaan. ik heb er 4 omgehakt met een bijl! testosteron! en heb nog een poging gedaan om de porsche aan de praat te krijgen, tevergeefs. ik ben stiekem wel blij als jullie terug zijn. ookal gaat de tijd snel, ik vind het wel lang genoeg geweest. walter ben je nog aan het oefenen met de gitaar? ik doe druk mijn best, ik vind het echt ontzettend moeilijk!
    lieverds, geniet er nog van, en tot heel snel. grote knuffels

• 26 Oktober 2006 - 19:34

Davor, Vicky & Borna:

Hallo,

Wat is de tijd snel gegaan! Nog maar een maandje! Ik zou zeggen: geniet nog maar lekker van al dat moois om jullie heen. Wanneer jullie terug zijn willen we alle verhalen ook "live" horen! Groetjes, D&V&B

• 27 Oktober 2006 - 13:52

RENÉ&KIDS:

Ja, zit in CNS achter mijn PC naar radio Veronica dit te schrijven. Nog maar een maand. Maar jullie hebben wel een jaar achter de rug om fijn op terug te kijken, en er zullen veel mensen zijn die jullie bewonderen en benijden. Gewoon een questie van durven, stoute schoenen aandoen, en vooral DOEN, of niet soms. You only live once!! Na al dat gecampeer zul je wel blij zijn om in je eigen bed in NL te liggen, en na een tijdje (dagen, weken of maanden?) blik je weer eens terug naar dit fantastisch avontuur, terwijl het buiten koud is en de regen nog steeds tegen de ruiten klettert, of de sneeuw is deze keer blijven liggen. En als je naar je vrienden wilt gaan, moet je eerst de ruiten ontdooien of afschrapen. Kun je niet beter de mud van je windscreen van je 4WD hier in AUS afschrapen? Wel, ik hoop dat je een fijne tijd in AUS hebt gehad en dat je het een interessant continent vindt. Dus,.... tot volgend jaar, hè!
    RENÉ, Q & RA uit tropisch CNS.

• 04 November 2006 - 12:01

Sylvia L:

Nogmaals geweldige foto´s en reisverhalen. Op deze manier ben ik ook een beetje de wereld over geweest. Pas nog een beetje op elkaar en tot gauw. Knuffs van Silly

• 20 November 2006 - 18:28

Paps En Mams:

Eindelijk de foto's kunnen bekijken. Wat een avonturen weer. Maar helaas voor jullie, t einde is nu echt in zicht.
    Tot volgende week.
    dikke kussen p en m