Firenze en PORTISHEAD - Reisverslag uit Firenze, Italië van De Billetjes Koops & Bil - WaarBenJij.nu Firenze en PORTISHEAD - Reisverslag uit Firenze, Italië van De Billetjes Koops & Bil - WaarBenJij.nu

Firenze en PORTISHEAD

Door: W&L

Blijf op de hoogte en volg De Billetjes

07 April 2008 | Italië, Firenze

Ciao,

eerst heel goed nieuws, ik heb ook een YES gekregen van mijn baas om 3 maanden naar midden of zuid-Amerika te gaan!!

En we zijn in de tussentijd ook een week in Florence geweest. Het begon met Portishead die een nieuw album hebben, en wij hun heel graag live wilden zien (stond zelfs op de lijst wat wil je doen voor je dood gaat!)
We (dat is Walter, Arjan, Angelita en ik) zagen dat ze ook in Florence gingen optreden, en toen dachten we why not?
Dus hebben we 6 dagen in totaal geboekt, een appartement in het centrum.
We hebben redelijk veel gezien en nog veel meer gelopen. Want alles ligt wel in het centrum, maar stiekum loop je je verloren. Lees: blaren.
We hebben de Duomo gezien en beklommen tot de top. We hebben verschillende paleizen van de Medici familie gezien.
Een graftombe die door Michelangelo is ontworpen. Het is erg duidelijk dat ze erg rijk waren.
Er waren daar ook reliqiën ( opgedirkte "vazen" van goud en alles wat duur is)waar ze een botjes, zelfs een onderkaak van verschillende familieleden in hebben gedaan.
Er zijn er een paar weer opgegraven en opnieuw begraven, waarvoor is mij niet helemaal duidelijk.
Op maandag was het concert van Portishead.
Dat was geweldig, ondanks dat erg warm was. we stonden bijna vooraan. De Italianen zijn toch klein dus je kan er zo overheen kijken.
Hier een linkje voor de geïnteresseerden(zelf gefilmd): http://www.youtube.com/watch?v=abn__3jk6_0

Voor de rest hebben we ook van de zon genoten, het was een graadje of 20. En ik heb Arjan wijn leren drinken. Natuurlijk wel Chianti!

Ciao!

ps foto's volgen nog

• 07 April 2008 - 16:51

(O)Marlies :

Heb net jullie verslag gelezen maar ik kan niet naar jullie filmpie kijken krijg de volgende foutmelding *De URL bevat een video-id met een onjuiste notatie*
    Gaaf wat jullie in zo'n korte tijd hebben meegemaakt en toppie dat je plannen kan gaan maken voor jullie reis.
    Wat kan het leven toch verschrikkelijk zijn :-)

• 07 April 2008 - 17:14

Peter Bil:

Wat goed dat jullie weer samen op reis kunnen voor langere tijd. Prima werkgever dus.
    Florance is heerlijk, maar ik vind Rome veel leuker en mooier.
    Groet,
    Peter en Liesbeth

• 07 April 2008 - 19:15

Moi, Ikke Die Van ..:

ff reageren dat ik het filmpie nu wel kan ontvangen. Ziet er niet verkeerd uit.
    Ben nu wel een beetje jaloers hoor zit hier met Frans op mijn oor krijg er geen mediteraan gevoel bij zal ik maar zeggen.

• 08 April 2008 - 06:17

Arjan (van De HZ):

Hé Walter en Laura,

Tof man, naar Portishead in Florence. Ook heel veel plezier in Zuid Amerika. Ik blijf het volgen hoor. ;-)

• 08 April 2008 - 11:19

Papsenmams:

Portishead, wie zijn dat??, nooit van gehoord, zal wel een hoop herrie wezen.
    Verder leuke foto's van Florence, we hopen er ook ooit nog eens te komen..
    Wat een pechvogels zijn jullie toch, nu moeten jullie alweer gaan sparen voor de volgende reis, jammer van al die leuke weekendjes die je nu even niet meer kunt betalen.
    Liefs, A+E