Feliz Navidad de Huanchaco - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van De Billetjes Koops & Bil - WaarBenJij.nu Feliz Navidad de Huanchaco - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van De Billetjes Koops & Bil - WaarBenJij.nu

Feliz Navidad de Huanchaco

Door: W&L

Blijf op de hoogte en volg De Billetjes

27 December 2008 | Peru, Huanchaco

Hola todos!

Even een laat kerstbericht uit Peru.

Sinds ons vorige bericht hebben we onze plannen wat aangepast. We zijn voor de kerst toch maar in Vilcabamba gebleven. We hebben daar nog twee extra nachten in een hutje in de jungle gezeten. Dat was wel weer eens lekker.

Maar goed, first things first.

De eerste avond in Vilcabamba zaten we lekker op het dorpsplein een biertje te drinken toen er een jongen iets aan ons kwam vragen. Zoals met 90% van alle nederlanders, hoor je natuurlijk gelijk dat het een nederlander is, dus vertelden we dat hij het ook in het Nederlands kon vragen. Hij, Roy, is er gelijk bij komen zitten. Roy is iemand die je nooit verwacht in de jungle van Ecuador. Hij komt uut Enschede, praat plat twents en houdt met name van de muziek van Normaal en gaat altijd naar Zwarte Cross (voor de kenners).
Met hem en wat andere mensen die bij hem in de bus zaten hebben we de hele avond zitten ouwehoeren en natuurlijk biertjes drinken.

De volgende ochtend hadden en een klein katertje, dus zijn we lekker door de jungle gaan hiken om daar weer vanaf te komen. Eerst zijn we een uur naar het Agua de Hierro gelopen. We wisten niet wat dit was, maar stond aangegeven, dus we gingen er maar naartoe. We kregen onderweg een sleuteltje van iemand die daar woonde en eenmaal aangekomen bleek het een klein plasje water te zijn dat uit de bergen komt. Het druppelt zo langs allerlei soorten mos en het schijnt dat je er 100 jaar mee kan worden (zoals sommigen hier in Vilcabamba ook zijn). Het was ook lekker bruin van roest, dus we hebben er maar geen slokje van genomen en zijn heel dat takke'eind weer terug gelopen. Na een kleine pauze bij de rivier zijn we het gebied van de Ecolodge binnengegaan en daar bleken allerlei trails door het gebied te zijn. Deze zijn we dus maar gaan lopen. Uiteindelijk bleken dit hele mooie paden te zijn, die goed onderhouden waren. We hebben eerst het hoofdpad genomen en zijn toen de bergen in gegaan. Hier hebben we superveel mooie planten en bloemen en insecten gezien.
Toen we het gebied weer uit liepen kwamen we Roy tegen. Hij ging hier in een hutje slapen voor 7 dollar. We hebben wat afgesproken voor die avond en zijn terug naar het dorp gegaan om eens lekker te douchen. We hadden namelijk een echte europese douche met echt warm water (geen mini'boiler in de douchekop) en een keer geen pisstraaltje maar flink wat druk.
´s avonds zijn we weer op het dorpsplein gaan zitten en hebben we wat te eten besteld. Roy en zijn junglehutgenoot Ramon uit Amsterdam kwamen er bij zitten en ook John (half amerikaan, half ecudoriaan) kwam erbij. We hebben weer de hele avond daar gezeten en hebben uiteindelijk nog wat te drinken gekocht zodat we later bij fontijn nog wat konden zitten als alles dicht was. Toen we daar zaten kwam de eigenaar van het restaurantje naar ons toe om te vragen waarom we dar zaten en niet bij hem waren gebleven. We gaven aan dat we dachten dat alles om 11 uur dicht gaat. Hij heeft ons uitgenodigd om weer bij hem te komen zitten. John zei onderweg al dat hij het idee had dat die kerel hem probeerde te versieren en eenmaal in zijn restaurant aangekomen bleek hij niet alleen ongelooflijk dronken, maar ook ongelooflijk gay te zijn. We hebben ons biertje opgedronken en zijn redelijk snel weer weg gegaan, maar John bleef nog even want hij is bezig goede hostals en restaurants aan te melden voor het bedrijf waarvoor hij werkt. We zeiden al dat het niet verstandig was, maar hij bleef toch. 20 minuten later kwam hij naar het hostal en ja hoor, hij was natuurlijk aangevallen. Hij is daarna gelijk weggegaan. Wat een avond was dit, maar wel erg komisch allemaal.

De volgende ochtend hadden we afgesproken echte koffie te komen drinken bij Roy en Ramon in de jungle. Ze hadden daar echte koffie en een echt espressoapparaat (die je op het vuur moet zetten), dus daar hebben we heerlijk van genoten. Toen we daar zaten vroegen we ons af waarom we niet in de jungle bleven voor de kerst. Een uur later hadden we de knoop doorgehakt en hebben we onze bustickets aangepast en de andere bedden in de hut geregeld.
Eenmaal terug in het dorp om onze tassen op te halen begon het te regenen en hield het hier niet mee op. We hebben dus daar wat gegeten en zijn uiteindelijk om 11 uur door de donker door de jungle gaan lopen naar de hut (zo´n 30 min lopen). Toen we daar eindelijk waren bleek de hut flink te lekken, natuurlijk ook op ons 2persoonsbed. We zagen de humor er wel van in en hebben het bed naar een droge plek geschoven. Een flink stuk zeil over het matras en we konden droog liggen.Eerst natuurlijk nog een potje kaarten.

Op woensdag hebben we de hele dag een beetje gechilled in en om de hut. Later zijn we wat boodschappen gaan doen in het dorp om kerstavond te vieren en toen we in het dorp waren ging het natuurlijk weer regenen. Eenmaal terug was de hut weer helemaal nat, maar nu op andere plekken. We hebben daarom maar lekker onder de hut gezeten en een potje zitten kaarten.

1e kerstdag hebben we weer de hele dag gechilled bij de hut en zijn we ´s middags (net voor de regen) met onze tassen naar het dorp gelopen om ´s avonds de bus te pakken. Vanaf kwart over acht hebben we tot de volgende ochtend in de bus naar Peru gezeten (en op de bus gewacht). In Piura (Peru) aangekomen hebben we gelijk kaartjes naar Trujillo gekocht, maar moesten we weer wachten. We zijn uiteindelijk om 7 uur gisteravond in Trujillo aangekomen en hebben gelijk een taxi naar Huanchaco, een dorpje aan het strand gepakt en daar zitten we nu.

Dus bij deze allemaal een Feliz Navidad, oftewel prettige kerstdagen, en een heeel gelukkig Nieuwjaar.

PS: De foto´s komen straks, want ik zit hier nu al veel te lang binnen!!

• 27 December 2008 - 16:09

Paps En Mams:

Nou dat is me heel wat chillen. Vooral chillen in the rain, dat leek me wel wat!
    Nee hoor geef mij maar dat strand waar jullie nu zitten dat lijkt me heel wat beter.
    Liefs en dikke kussen en een paar pootjes van de katjes, Ellen

• 27 December 2008 - 20:30

Marlies :

Hallootje globetrotters, wat leuk dat je een tukker gevonden hebben en natuurlijk kennen wij Zwarte Cross en is het niet raar dat je zo iemand in de jungle ontmoet hihihih maar ja ik ben een vervent motorrijdster en ken alle kanten van brommerland natuurlijk.
    Wat hebben jullie alweer veel meegemaakt. Prachtig. Op naar de jaarwisseling en geniet van alles wat je meemaakt.

• 29 December 2008 - 09:52

Ingmar:

Hey party people, weer leuke foto's en gezellige verhalen... Alleen jammer van de regen, maar ja, 't zal vast niet zo koud zijn als hier... Veel plezier verder en niet te veel heuken he... Alvast een prettige jaarwisseling en have fun!!!

• 29 December 2008 - 10:26

Thor:

Heerlijk die avonturen weer!

Kerst is het al geweest dus een hele fijne jaarwisseling toegewenst!

ps de ms20 schopt kont!

• 29 December 2008 - 10:55

Ro:

Muerte de Ladron!
    Wel jammer van de spulletjes maar dat kan de pret niet drukken toch,jullie zijn wel veel on the move zeg en toch kom je noch dutch people tegen ,te gek,pas je op voor die grote torren haha ,vette beesten hebben ze daaro ,alvast Happy New Year en de groetjes aan de Maya's ,geniet ervan LTRZ !!!

• 30 December 2008 - 08:06

Sigrid:

Hallo luitjes,

Wat een leuke verhalen weer zeg!! En die gekke Nederlanders zitten ook overal op de wereld he.
    Had die Roy ook coooooooooolaaaaaaaaa??
    ;-)
    In ieder geval een hele fijne jaarwisseling daar aan de andere kant van de wereld!!!
    Happy 2009!!!

• 30 December 2008 - 22:14

Sylvia Lére:

Heej lieve Laura en Walter, wat een mooie foto's, wil ook op avontuur..haha
    Morgen is het Oudjaar en wens jullie alvast een goed, liefdevol en spannende avonturen toe in 2009..hihi
    Een dikke knuffel en veel reisplezier, Sylvia kus kus

• 01 Januari 2009 - 23:15

Danny & Irene:

Hee hallo!

Wij wensen jullie een heel gezond en gelukkig nieuwjaar!!
    En geniet van jullie reis!! Wij genieten wel mee hoor, ook al zijn we stiekem best een beetje jaloers....;-)

Liefs Danny & Irene

• 02 Januari 2009 - 08:37

Bart :

Heej collega's!

leuk jullie verhalen te lezen! Zitten wij hier in dit koude kikkerlandje bij -6! Wij kunnen ook chillen alleen is het bij ons wat letterlijker :)

Geniet ervan en pas op voor de torren, puma's, chinchilla's en gay's!

Vele groeten Bart

• 03 Januari 2009 - 15:30

Arpy:

He daar nog happy newyear

zie hier bij rtl travel dat er daar thermischee baden zijn!!! afijn dat wist je vast al veel succes en

laters ZZZ

• 04 Januari 2009 - 00:37

Papa Pp:

Hola hombres.
    Mooie macro foto's! En ondanks de lekkage een knus onderkomen....
    Wel, jullie casa is zonder kleerscheuren door de feestdagen gekomen.

• 04 Januari 2009 - 17:33

Marlies :

Hoe is het nu met julder.
    Hebben jullie de laatste voetstappen van de Sapa Inca tot diep in de laaglanden van het
    Amazonewoud al gelopen.
    Ik bedoel dus Machu Picchu waar Lau het steeds over had.
    Momenteel zie ik veel beelden van de Dakar 2009. Misschien dat jullie er wat van meekrijgen tijdens jullie tochten. Tis er heel mooi zo te zien.
    Geniet er maar van.